close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ברכת כלה: מה זה אומר? האם זה חובה? איך וכיצד מקריאים?

מערכת שורשז אב, תשפ28/07/2020

ברכת כלה, מה זה אומר ומהיכן מסורת ברכת הכלה הגיעה? האם ברכת כלה חובה? למה מקריאים ברכת כלה? מתי מקריאים את הברכה? אילו נוסחים קיימים לברכת כלה?

תגיות:

כל כלה העתידה להיכנס מתחת לחופה יהודית נתקלת במונח "ברכת כלה", ברכה המתקיימת בנוסחים משתנים כבר מאות שנים.
סביב ברכת כלה מרחפות שאלות רבות: ברכת כלה, מה זה אומר ומהיכן מסורת ברכת הכלה הגיעה? האם ברכת כלה חובה? למה מקריאים ברכת כלה? מתי מקריאים את הברכה? אילו נוסחים קיימים לברכת כלה? ואיפה אפשר להקליט ברכת כלה? על כל השאלות האלו נענה, במסגרת המדריך לברכת הכלה.
כן - גם בתקופת הקורונה יש עדיין חתונות ולמרות שהחתונה מצומצת יותר מבחינת אנשים עדיין מדובר בטקס מרגש במיוחד עם האנשים הקרובים לכם, והוספה של ברכת כלה תהפוך את הרגע למיוחד הרבה

יותר!

ממסורת ועד צורך אישי: למה מקריאים ברכת כלה?
ברכת כלה אינה להיט של השנים האחרונות בקרב החתונות, הברכה הותיקה נמצאת איתנו בגרסאות השונות שלה כבר מאות שנים וכוללת נוסחים רבים המתאימים לקהלים וזרמים שונים בעם היהודי, הברכה מופיעה בגרסתה המסורתית ראשונית בספר חופת חתנים משנת 1795.
ברכת הכלה מסמלת את רצון הכלה להגיע טהורה ונקייה מחטאים טרם חופתה, עם השנים הפכה ברכת הכלה למסורת עם נוסחים מסורתיים המזכירים מילות תפילה ומקומות ריקים לשמות, נוסחים אישיים אותם כתבה הכלה מפרי דמיונה וישנן נשים המשלבות נסחים מסורתיים ואישיים ליצירת ברכת כלה משולבת.

נוסחים לברכת כלה: מסורתי, אישי, משולב
ברכת כלה מסורתית מתאימה לרוב לקהלים הדתיים והמסורתיים, אך גם כלות יהודיות חילוניות בוחרות לעיתים בברכת כלה מסורתית בגוון וטון קולן.
ברכת כלה אישית נפוצה יותר בקרב הכלות החילוניות ונתפסת כברכת כלה מקורית יותר ממקבילתה המסורתית (גם כלות מסורתיות יכולות למצוא עצמן בוחרות בברכת כלה אישית-מקורית), למרות שאת ברכת הכלה האישית כותבת הכלה, ניתן למצוא נסחים אישיים ללא מילות תפילה וקדושה.
אפשרות מעניינת היא שילוב של ברכת כלה מסורתית עם ברכות אישיות ומקוריות, לשמירה על המסורת וליצירת ברכת כלה משוחררת ממסגרות.

האם חובה להקריא ברכת כלה?
ברכת כלה היא מסורת ואינה חובה הלכתית או קשורה למצווה ביהדות, בהתאם לפוסקים רבים ניתן לראות בברכות השונות בחתונה כחלק חשוב בתהליך הכניסה לחיים חדשים וברכת כלה מומלצת ביהדות ככזו המחזקת את הטהורה והרגע המרגש והחשוב בחיי הכלה והחתן.
במידה ואתן מבררות על חובת ברכת כלה ביהדות רק מפחד במה או הלחץ שמשהו ישתבש במהלך ההקראה, חשוב שתדעו שחלק גדול מהכלות אינן מקריאות יותר את ברכת הכלה ביום חתונתן – הפתרון הקיים כבר שנים רבות הוא הקלטת ברכת כלה באולפן הקלטות, ליצירת ביטחון ושקט נפשי בחופה וברכת כלה באיכות שרק אולפן הקלטות יכול להשיג.
למרות שברכת כלה לא חובה כלות רבות מתעניינות ובוחרות באפשרות החשובה הזו, יחד עם הביקוש הרב לברכה הכלה לאחרונה חלה עלייה גם בביקוש לברכת חתן, התוצאה היא יום הקלטה לכלה והחתן עם ברכות מלב אל לב.

מתי מקריאים או משמיעים את ברכת הכלה?
מרבית הכלות בוחרות להשמיע את ברכת הכלה שהוקלטה מראש טרם הכניסה לחופה או במהלך הכניסה לחופה.
למרות ההחלטות הנפוצות בקרב כלות ישראל, מכוון שברכת הכלה אינה חובה הרי שאין כלל ברור להשמעת ברכת הכלה וניתן להשמיע את ברכת הכלה טרם שיר הכניסה לחופה, אחרי שיר הכניסה לחופה ואפילו טרם שבירת הכוס (אם כי ייתכן וחלק מהאורחים יופתעו לשמוע את הקלטת קול הכלה בזמן שהיא עומדת בחופה).
אפשרות מעניינת נוספת היא לשלוח את ברכת הכלה והחתן כחלק מההזמנה בוואטסאפ ואפילו להפוך את ברכת הכלה וברכת החתן לקליפ בעריכה מקצועית.

הקלטת ברכת כלה באולפן הקלטות
בחירה בהקלטת ברכת הכלה באולפן הקלטות מקצועי של "אולפני לי-רון" היא לא רק מטעמי איכות ויצירתיות, הקלטת ברכת הכלה באולפן הקלטות מאפשרת לכלות (וגם לחתנים בברכת החתן) להימנע מלחץ מיותר ברגעים מלחצים גם ככה כמו חופה וקידושין, ניתן להימנע מבעיות צרידות וגמגום בזמן ההקראה בחופה וההקלטה מאפשרת לכם לפתור את בעיות הסאונד הנפוצות בחופה.

במהלך כל יום ההקלטה ילווה אתכן מפיק מוזיקלי רב ניסיון בתחום ברכות הכלה והחתן וכן באירועים רבים נוספים.
המפיק המוזיקלי יאפשר לכם להתמקם בצורה נוחה ומותאמת באולפן ההקלטות, ילווה אתכן בכל תהליך ההקלטה, יבצע אתכם חזרות על מילים ומשפטים שונים כדי להשיג תוצאה טובה ולבסוף אף יערוך את ברכת הכלה/חתן ליצירת ברכת כלה מקורית ואיכותית.
אולפן ההקלטות מאובזר בבידוד אקוסטי מקיר לקיר ובציוד הקלטה מתקדם, תנאים אותם לא ניתן להשיג באמצעות המיקרופון הפשוט ביום החופה והקראה רגילה של ברכת הכלה או ברכת החתן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה